Köp
Du måste vara minst 18 år för att kunna handla hos Husmusen AB.
Detta gäller både i vår webshop och på våra Erotikpartyn.
Pris
Alla angivna priser inkluderar moms.
Husmusen AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella fel som kan finnas på vår webbplats.
Vi reserverar oss även för att de olika produktbilderna som visas på vår webbplats ibland inte
stämmer helt överens med produkten och mindre avvikelser i färg och detaljer kan förekomma.
Betalsätt
När du handlar i vår webshop kan du välja att betala med Kort, faktura eller Swish.
Vi använder Klarna för att hantera kort och fakturabetalningar.
Beställning
Husmusen AB accepterar endast beställningar för leverans inom Norden.
Felexpediering
Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du har beställt
så ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor i retur.
Orderbekräftelse
När du gör en beställning i vår webshop så skickas automatiskt en orderbekräftelse ut via e-post.
OBS! Ibland kan denna e-post med orderbekräftelsen hamna i skräpposten.
Vänligen kontakta oss om du inte har mottagit någon orderbekräftelse inom 24 timmar från beställning.
Fraktkostnad:
Du betalar en fast frakt på 59 kr när du handlar i vår webshop.
Leverans
Din beställning skickas normalt inom 1-3 dagar från beställningsdatum.
Du hämtar sedan ditt paket hos närmaste anvisat paketombud.
Paketet aviseras via SMS om du uppgett mobilnummer vid beställning
eller via brev där det framgår var och när du kan hämta ut ditt paket.
Diskret leverans
Vi skickar alla beställningar diskret förpackade, med avsändare: ”Atina/Hus AB, Kristinehamn”.
Outlöst paket
Skulle du inte lösa ut ditt paket, kommer vi att debitera dig kostnader för returfrakt, exp. avgift
samt hanteringskostnad om 249 kr. Dessa kostnader är faktiska kostnader och är inte förhandlingsbara.
Avbeställning
Du kan avbeställa genom att du skickar ett mail till [email protected] och anger vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer.
För att underlätta för oss, skriv "Avbeställning" i ämnesraden på mailet.
Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns, det vill säga om paketet inte redan levererats från oss.
Har vi dock redan bearbetat/skickat din order när du kontaktar oss, hänvisar vi till din ångerrätt.
Ångerrätt
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara.
Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).
Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:
• en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
• en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras
• eller bli för gammal.*
• en förseglad produkt och där förseglingen har brutits. **
* Exempel på produkter som faller inom denna definition är underkläder, oljor etc.
** Gäller samtliga intimprodukter såsom massagestavar, kondomer, oljor m.m.
Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick.
För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, ta kontakt med Husmusen AB innan du skickar tillbaka varor.
Vi rekommenderar att försändelser returneras som postpaket eller rekommenderat brev, då vi inte ansvarar för postgången vid returer.
Vid retur får produktförpackningen inte vara bruten eller skadad. Produkten får absolut inte vara provad eller använd.
Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer till oss i oskadat skick.
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.
Vid åberopande av ångerrätt
Meddela oss inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen, att du avser utöva din ångerrätt.
Returnera varan i originalförpackningen, snarast, och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds.
Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.
Reklamation
Alla produkter som beställs hos Husmusen AB kontrolleras alltid innan de skickas ut till våra kunder.
Om produkten trots det inte skulle fungera vid leverans så kan den eventuellt råkat ut för någon skada under frakten.
Då uppskattar vi om ni kontaktar oss via vår mejl [email protected] så att vi kan sända er en ny produkt.
Det samma gäller om produkten inom rimlig tids användande sluta att fungera eller eventuellt glappa
Så ber vi dig vänligen att kontakta oss så vi kan så smidigt som möjligt
lösa situationen eller eventuellt skicka en ny produkt.
Synligt fel eller skadat paket ska anmälas direkt till utlämningsstället vid mottagandet av varan.
Dolt fel ska anmälas till Husmusen AB inom 3 dagar från mottagandet av varan.
Garanti
Vi lämnar ett års garanti på alla leksaker och DVD.
En produkt med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering
har du rätt att reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt.
Det är viktigt att du har emballage/förpackningen kvar vid eventuell reklamation.
Vi har ingen garanti för att ätbara produkter och stimulerande geler och krämer fungerar eller ger effekt på alla personer.
Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.
Uppgiftshantering
Som kund hos Husmusen AB behandlas era uppgifter med fullständig sekretess, då vi värnar om er integritet.
Vi försäkrar er att uppgifterna ej säljs eller sänds vidare till 3:e part eller används vid marknadsföring
utan används enbart för att vi skall kunna hantera och leverera er beställning på bästa sätt.
Falska beställningar
Alla falska beställningar registreras och polisanmäls utan undantag.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut,
uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter
samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses
och som påverkar ingångna avtal och utfästelser från Husmusen AB
som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelser,
skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.